Vakıfbank İlkokulu öğrencilerinin yararlanabileceği Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'na ait gezici eğitim tırı okulumuz bahçesinde yerini aldı. Tasarım Mucitleri Ateşböceği çocukların 3 boyutlu yazıcılar, 3 boyutlu tasarım kalemleri, elektronik kartlar, sensörler, motorlar, geri dönüşüm malzemeleri vb. teknolojilerini hayatın her alanında kullanabileceği, kodlama becerisi, robotik setlerle tasarım ve kodlama becerilerini kazanması, yorumlama ve zihinsel becerilerine destek olunması amaçlanıyor.
Öğrencilerin bilgi, becerilerinin artırılması ve olumlu tutum kazanmalarına katkıda bulunacak, temel kavramları ile ilgili farkındalıklarını geliştirecek, yaratıcılık, sorumluluk, iletişim, takım çalışması gibi yaşam becerilerinin güçlendirilmesine destek olacak bir eğitim programı planlanmaktadır.
Birlikte ve yaparak öğrenme yaklaşımı ile kurgulanan içerikle çocukların maker araçlarını tanımaları ve sürecin sonunda bu araçları kullanarak gerçek hayatta karşılaştıkları sorunlara çözüm üretecekleri bir proje geliştirmeleri hedeflenmektedir.
-Tasarım odaklı düşünme tekniklerini kullanır.
-Takım çalışması ile projeler geliştirir.
-3 boyut kavramını tanır.
-Tasarım tekniklerini uygular.
-Gerçek hayatta karşılaştıkları sorunlara çözüm üretir.
-Alternatif çözümü keşfetmek için farklı bakış açıları kullanır.
-3 boyut kavramını anlar.
-Tasarım tekniklerini uygular.
-Tasarım odaklı düşünme tekniklerini kullanır.
-Takım çalışması ile projeler geliştirir.
-Kodlama kavramını tanımlar.
-Koşul yapılarını açıklayabilir.
-Eğer, ve, veya, değil kavramlarına uygun tasarım oluşturabilir.
-Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirebilir.
-Günlük hayatta karşılaştığı durumları koşullarına göre analiz edebilir.
-Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları kullanır.
-Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözebilir.
-Üretim kültürünün farkında olur.
-Robotik kavramlar üzerine bilgi sahibi olur.
-Elektronik kavramlarını tanır.
-Üretim kültürünün farkında olur.
-Robotik kavramlar üzerine bilgi sahibi olur.
-Elektronik kavramlarını tanır.•Kodlama kavramını tanımlar.
-Koşul yapılarını açıklayabilir.
-Eğer, ve, veya, değil kavramlarına uygun tasarım oluşturabilir.
-Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirebilir.
-Günlük hayatta karşılaştığı durumları koşullarına göre analiz edebilir.
-Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları kullanır.
-Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözebilir.
-Üretim kültürünün farkında olur.
-Robotik kavramlar üzerine bilgi sahibi olur.
-Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirebilir.
-Günlük hayatta karşılaştığı durumları koşullarına göre analiz edebilir.
-Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları kullanır.
-Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözebilir.
-Web 2.0 araçlarını kullanarak proje tanıtım araçlarını hazırlar.
-Sunum yapma ve paylaşım teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
-Takım çalışması ile proje sunumunu gerçekleştirir.
-Eleştirme ve değerlendirme tekniklerini tanır.